"Bütün iş, sevmesini ne kadar biliyorum, ne kadar bilmiyorum."

_

17 Temmuz 2007 Salı

FEDÂ

Fedâ, albümün beşinci parçası ve aslında hikayeyi anlatmaya başlayan ilk parça. Ondan önceki dört müzik, Öndeyiş, Susuz Şehrin Sultanı, Mehmene' nin Güzelliğine Gazel ve Şirin, hepsi tasvir müzikleri. Hikayeye girmeden önceki durumu özetleyen şarkılar. Fedâ' da ise artık hikaye başlamış, birinci düğüm noktasına gelinmiştir hatta, yani Mehmene' ye dayatılan o seçim anına.

Vazgeçilmez varlık sebebi ve kaynağı olan güzelliği mi? Yoksa onun için sevgiyi, şefkati, aileyi ifade eden yegane insan Şirin mi?

Hangisi, hangisi için fedâ edilebilir?

Fedâ' yı çok seviyorum. Çok severek yazdım, adını uzun uzun düşünerek buldum, duygusu ve düşüncesi de beni her zaman etkiliyor. Yazarken dinamik ve biraz tehditkâr olmasını istedim, zira Mehmene Banu' nun güzelliğini kaybetmesi, benim için her zaman çok isyan ettirici bir durum. Hatta ney partisini üfleyip kaydederken içimde hep aynı duygu vardı. " Yapma! Güzelliğini verme! "

Galiba Şirin' den pek haz etmiyorum :)

Fedâ ve fedakârlık kavramları için kim ne diyor peki?

Bunlar ekşi sözlükten:

FEDAKARLIK

niyetinizden bağımsız olarak, konforunuzdan kaybettirip, konumunuza kazandıran kavram.
demode erdem.
insanlaşma adımı.
(eski, 17.12.2004 22:04)

sevginin tek ölçütü.
(sinistra, 04.07.2006 12:07)
kırılan gururu, tüm üzüntüleri, ızdırapları unutup herşeyi affetmek, vazgeçmektir. egoyu tatmin etmek ve hatta intikam almak yerine hayata devam edebilmektir.
edilecek kârı feda etmektir.
(aton karimca, 28.05.2007 14:50)
FEDA
değerli bir şeyi, daha değerli bir şeyi korumak,kurtarmak ya da daha değerli bir şey kazanmak uğruna kaybetmeyi kabullenmek.
(endoplazmikretikulum, 09.12.2001 20:10)
kendinde fazla olmayanı vermektir. kendini eksiltmektir.

(ride, 15.12.2005 13:49 ~ 13:50)

Hiç yorum yok: